Extrém bike Most 2013

21.05.2013 14:00

Extrém bike Most 2013 – bahní lázně

Před rokem jsem se poprvé postavil na start jednoho z nejvíce technických závodů na našem území Extrém bike Most. Po minulém a zároveň premiérovém ročníku, kdy jsem byl rád, že jsem se dostal po 67 kilometrech do cíle, jsem si říkal, že mě Most dokonale prověřil a byl to vážně extrém. Ovšem tento rok tomu bylo trochu jinak. Již při příjezdu do Mostu jsem tušil, že dneska to bude opravdová výzva.  Pršelo a teplota se pohybovala kolem 14 stupňů.  Zatejpoval  jsem si koleno, namazal  ho, vzal si prášek na bolest pro případ nouze a šel se postavit na start. Už na startu jsem cítil, jak se koleno probouzí a začíná bolet. No, tak dneska to bude hodně bolet, řekl jsem si odevzdaně.  V  10 hodin to začalo. Již po 3. kilometrech  jsme všichni vypadali, jako bychom jeli za jeden tým. Bahno, hodně bahna, ještě víc bahna.  Trať byla hodně podmáčená a bylo to, jako když člověk jede na másle. Klouzalo to,  padalo se. Už ani nevím kolikrát mi to v zatáčce nebo sjezdu na bahně a mokrých kořenech ujelo a já se poroučel  k zemi. Po příjezdu ke Krpálu (vrchařská prémie),  který,  kdo  vyjede má na příští rok startovné levnější, jsem opět sesedl z kola a dal se do tlačení po blátivé stezce vzhůru. Krpál nakonec  odolal všem a zůstal neporažen. Opět jsem nasedl a vyrazil pomalu ukrajovat další kilometry. Do kopce to jelo hodně pomalu díky podmáčení terénu nebo se muselo tlačit. Z kopce to bylo vždy 50 na 50. Buď sjedeš  nebo spadneš.  Po 42 kilometrech jsem dorazil na silnici na Resl, kde čekali kluci. Doplnění vody a zjištění, že dnes mi trať 67 kilometrů odolá. Kolo neřadilo, síly nebyly. Rozhodl jsem se, že absolvuji kratší variantu a to 56 kilometrů. Po několika dalších sjezdech a výjezdech jsem konečně opět přijel na cestu směřující do cíle závodu. V hlavě mi běhala  spousta myšlenek. To bude teda výsledek hrůza. Vzal jsem si Turbosnack a valil to do cíle co to ještě šlo. K mému podivu jsem začal dohánět spoustu  bikerů z trati Hobby, která měla 34 kilometrů a startovala  v 11:30. Do cíle 56 kilometrové trati jsem se dostal v čase 4 hodiny a 23 minut. Spadl z kola a lehl si na louku u cíle. Byl jsem rád, že sedím. Obličej ztuhlý pod nánosem bahna. Kolo asi o 3 kila těžší. Jsem rád, že jsem to dal. Nakonec  jsem  do cíle dojel na parádním 44. místě celkově a na 10. místě v kategorii. Tohoto závodu i toho, že jsem to dokončil i s tímto výsledkem si nesmírně cením a řadím ho hodně vysoko. Byla to dřina a Most tento rok byl opravdový extrém. Všichni, kdo dojeli , byly vítězové a zaslouží si veliký obdiv. Ať ti co jeli 67, 56 nebo 34 kilometrů. Teď se chystám na ABB Cup v Jablonci nad Nisou.

Pedálu zdar Honza