Okolo Šenova

26.08.2012 00:00

Závod se konal v Polevsku nedaleko Nového boru, kde byl start i cíl maratonu na 52 kilometrů. Na závod jsme dorazili zhruba kolem 10 hodin a patnácti minut. Takže jsem měl dostatek času na rozjetí a protažení před závodem. Nechtěl jsem nechat vůbec nic náhodě. Večer před závodem jsem zjistil, že zadní plášť je rozříznutý na straně asi ve velikosti 3 mm. Tak snad to vydrží. Ve 12.00 to odstartovalo. První kilometr byl do celkem pěkného kopce, kde na vrchu čekala první vrchařská premie. Poté jsme vjeli do lesa a peloton se začal roztrhávat.  Vypadalo to na fakt pěkný maraton. Střídal se jak pevný tak i kamenitý či lesní povrch. Paráda to mi sedí. Zhruba na 10 km přišlo první překvapení. V jednom prudkém a rychlém sjezdu jsem přejeli odbočku, do lesa, která by byla viditelná tak v rychlosti 20km za hodinu ne v rychlosti 65. Paráda. Takže se vracíme a skupinka nás dojela. Snažím se poprvé odpoutat což se mi daří. Sjíždím do Kamenického Šenova a stoupám k Panské skále. Pak další sjezd po asfaltce parádně to frčím. Jenže. Opět v rychlosti přejíždímě odbočku a opět se vracíme a jsme dojeti skupinkou. To snad není možný říkám si. Snažíme se zvýšit frekvenci a poodjížíme. Čeká nás rovinatá pasáž po cyklostezce, kde se poctivě střídáme a máme celkem dobré temto. Džíme to tak kolem 40 km za hodinu. Po chvilce nás dojíždí skupina asi 10 borců. Do táhlého asi 1,5 dlouhého stoupání po asfaltce se snažím odpoutat což mi vychází. Po pěti kilometrech mi spadl řetěz do převodníku, sesedám. Než jsem stihl nahodit jsem dostižen a předjed. Opět jedu sám. Do Nového Boru dojíždím průběžně na 24 pozici, kterou mi hlásí můj supr doprovod. Moc Vám děkuju holky:-). Nastává menší krize. Beru magnesium a frčím dál. Čeká mě výjezd nad Nový Bor a kolem Klíče do Svoru blízko Cvikova. Posledních 6 km do cíle. Nastává prudký táhlý šotolinový kopec. Už jen kousek. Přijíždím na křižovatku, kde mi hlásí pořadatelská služba 5 minut do cíle. Čas mám celkem dobrý zachvíli tam jsem. Tak to s jedním bikerem rozjíždíme a frčíme zhruba 50 km/h po šotolinové  cestě dolů. To by nebyl závod Okolo Šenova. Zabloudili jsem a pořádně. Vracíme se zpět asi 5 km a jedeme do cíle v naprosto naštvaném stavu. Další kapkou byl jeden sjezd po kamenech kde nás za zatáčkou čekalo velké překvapení velké kameny a sráz  dolů do potoka. Že by vykřičníky nebo něco, kdepak. Asi šetřili papírem si říkáme. Do cíle přijíždíme asi o 13 minut později než normálně. Příště místo triček by bylo lepší, aby zajistili lépe trať v nepřehledných a nebezpečných usecích. Dojel jsem na 36 místě celkově a 4 v kategorii. Tak parádní to mohl být závod.

Příští týden mě čekají Euro hry v Doksech a o 14 dní později nejspíše Krkonošská Pravda v Trutnově.