Podkrkonošský maraton 2014

16.08.2014 00:00

Pro někoho zábava, pro někoho trápení, alespoň takové rozdílnosti byly cítit v našem týmu, který byl tentokrát reprezentován Honzou, Ondrou a Denisou.

V šest ráno mě spolu s předem nastaveným alarmem budí bubnování deště do oken. Proč já sem se zas někam přihlásila, nejradši bych zůstala zachumlaná v posteli a nechala se znovu ukolíbat dopadajícími kapkami. Nic naplat, nasoukat do sebe snídani a pak s ostatními vyrazit směrem do Lázní Bělohrad.

Účast je poměrně vysoká, přes 700 závodníků. Vyzvedneme registračku a pak už jen čekáme na start, naštěstí zatím neprší. V 10:00 se na trasu dlouhou 90 km vydává Honza. Sleduji, jak cyklisté objíždí kolečko přes město a postupně mizí někde v dálce. Mezitím se řadím na můj start na trasu 50 km.  Ondru, který je taky mezi závodníky nikde nevidím, tak se snad potkáme. Zbývá 10 minut do startu a já dostávám první spršku, poměrně mokrá nasedám na kolo a v 10:30 už se nechávám strhnout masou ostatních cyklistů. Přes město se jede poměrně svižně a velká skupina závodníků se postupně trhá. Jedu svým vlastním tempem, nechci to přepálit hned na začátku.

Přichází terénní část, trochu bahna, pár kořenů, nějaký ten sjezd. Jede se mi parádně, ale pořád čekám, kdy přijde nějaká krize. Někdy za 20 km ztrácím na chvíli šipky a vydávám se jinou cestou. Naštěstí za sebou zaslechnu volání Ondry a navracím se zpět na správnou trasu. Týmová spolupráce funguje. Na dalších 15 km se s Ondrou ještě několikrát potkáme. Dva výjezdy se přes kameny a bahno nedají vyjet a proto na chvíli slézám z kola. Další déšť přichází. Netuším, kolik jsme už ujeli, ale podle 3. občerstvovačky odhaduji, že cíl už nemůže být daleko. Poslední kopečky, výjezd, sjezd, parádní brod a najednou už poznávám městečko, ze kterého jsme startovali. Projíždím cílem, kde jsem hned odchycena k rozhovoru - celá od bahna ale nadšená, jelo se mi parádně.

Po chvíli dojíždí Ondra a zanedlouho i Honza, který bohužel 90 km trasu musel vzdát - rozhodně ale nebyl jediný. Já osobně jsem s celým závodem i výsledkem docela spokojená. Čas 02:36:17 a 5. místo v kategorii. Ondra dojel v jeho kategorii 12. ale jen o pár minut později s časem 02:43:42. Nakonec jsem ráda, že jsem se ráno z té postele vykopala.

Denda