Rozhovor s Honzou Veselým

10.04.2013 23:29

 

Honzo, oproti loňskému roku si výrazně zintenzivnil přípravu na sezonu. Co Tě k tomu vedlo?

Ano, je to moje teprve druhá zimní příprava na sezónu. I když oproti loňské se to nedá srovnávat. Zásadním zvratem byly Euro Hry v Doksech 2012 , kde jsem potkal svého trenéra Víťu Nováka. Zeptal se mne, zda bych náhodou nechtěl pomoci s tréninkem a přípravou. Od listopadu  jsem začal.

Můžeš nám popsat, jak probíhala Tvá letošní příprava na sezonu? Co se v ní změnilo oproti předešlému roku?

V přípravě jsem se snažil využít každého pohybu. Velkou roli hrál trenažér, běhání a kompenzačně bazén a běžky. Tento rok byla zima opravdu zvláštní a dlouhá. Takže pokud to bylo možné, i tak jsem vyrazil  na kolo. Samozřejmě jsem se taky snažil hlídat v jídle. Hlavní můj problém  je, že hodně solím a sladím. Tak jsem to snad snížil na přijatelnou dávku :-D.

 

V minulé sezoně se Ti podařilo dosáhnout několika velmi dobrých výsledků. Jaká jsou Tvá očekávání od nadcházející sezony? Čeho bys chtěl dosáhnout?

Tato sezóna bude spíše taková testovací z mého pohledu. Budu se hledat, co mi bude vyhovovat nejvíce, jaká disciplína zda třeba cross country nebo maratony. Rozhodně bych moc rád obhájil nějaké pódiové umístění z minulé sezóny. Také dobře zajet  Extrem  bike Most, Malevil  a Sudety. To jsou takové cíle pro tuto sezónu.

Na které závody se hodláš zaměřit především?

 

V minulé sezóně jsem dosáhl nejlepších výsledků na kratších tratích, Cross country, časovka nebo noční závod. Z mého pohledu mě ovšem velice lákají delší tratě, maratony a půlmaratony. Raději vyhledávám závody, které jsou více na techniku a  je to to pravé MTB. V posledních letech mi přijde, že je velikým trendem dávat tratě na horská kola na zpevněné cesty a hodně často se objevuje asfalt. Tomu se samozřejmě nedá vyhnout. Ale čím více terénu tím lépe. Mám rád výzvy.:-)

 

 

Na úvod sezony jste absolvovali týmové soustředění na Jižní Moravě. Přineslo kýžené vyladění formy? Nebylo překážkou v tréninku počasí a především sníh?

Přesně tak, bylo to moje první cyklistické soustředění v životě. Moc jsem se těšil na Jižní Moravu, kde je vždy mnohem tepleji. Letošek byl ale opakem. V Uherském Hradišti bylo po příjezdu 15-20cm nového sněhu. Ale nějak jsme se s tím poprali a trénovali. Ostatní dny už byly lepší až na středu . Vyladění formy bylo tak na 70% díky zranění, které přetrvává do dnes.

 

Před závodem Okolo Valtic  si řešil problémy s kolenem. Můžeš přiblížit, o co šlo?

Je to bohužel tak. Ve středu nás chytla menší sněhová vánice  a díky mokru a větru mi ofoukly kolena. Při  jednom z výjezdů jsem si pak bohužel natáhl křížový vaz v pravém koleni. Tudíž jsem čtvrtek netrénoval nešlo ani šlapat a pátek jen točení nohou na ty nejlehčí převody. Nějak mi to soustředění nebylo přáno jak z hlediska počasí tak zdravotního.

Co Tě nakonec přimělo absolvovat náročnou dlouhou trať i přes tyto komplikace?

Nejspíš vůle a opět si dokázat, že na to mám i přes tento handicap. Ještě večer před startem jsem se dohodl s trenérem, že pojedu raději kratší. ( ve čtvrtek jsem myslel, že nepojedu vůbec). Jenomže při prezentaci mi to prostě nedalo a řekl jsem si, že tu dlouhou prostě dám. Bylo sice avizováno, že na trati se nachází závěje a hodně bahna, ale šel jsem do toho. Vzal jsem  si  Ibalgin a jel jsem. Mám rád výzvy.

Udělali pořadatelé dobře, když ponechali původní trasu a  nenahradili ji dvěma okruhy kratší trasy, jak zvažovali?

Určitě.  Kdyby se jely dva okruhy kratší trati,  jela by se strašná sekera. Byla to spíš jen rovina, takže bez nějakých výjezdů a sjezdů,  na které se vždy velmi těším.  Rozhodně jsem byl moc rád, že ponechali  trať tak, jak byla. Ale žádný med to nebyl.

Potýkal ses během závodu s nějakými problémy?

Ze začátku se mi jelo výborně. Ale v hlavě jsem měl  pořád  takový blok, který mi říkal, dávej pozor na nohu. Závod jsem absolvoval tak na 80%. Ale koleno vydrželo, a za to mu moc děkuji . Doufám, že se dám brzo do pořádku.

Jak bys celkově zhodnotil svůj letošní závodní debut?

Když to beru z hlediska, že jsem měl natažené vazy a k tomu celkem náročné podmínky, tak jsem spokojený. Chtěl jsem se přiblížit elitě tak na 20 min. Ale i tak jsem spokojený.

 

Děkuji za rozhovor a ať se daří.

Taky děkuju 

Vyzvídal : Martin Pěnkava