ŠtěpánCup 2013

13.10.2013 22:43

Můj třetí MTB závod v životě se konal ve zvláštním stylu – nezávodilo se totiž „pouze“ mezi cyklisty, ale mezi bikery a běžci zároveň.

V neděli, 13. října, mě Honza ráno vyzvedl a vyrazili jsme směr Tanvald na 8. ročník ŠtěpánCupu. Výměnou za 50 Kč jsme dostali úžasná závodní čísla posbíraná ze všemožných cyklozávodů, triatlonů a podobných akcí. Rozhodli jsme se trochu zahřát a projet si kousek tratě – ještěže jsme to neudělali před zaplacením startovného. V husté mlze sice nebylo nic vidět, ale cítila jsem odpor každého šlápnutí a rozpoznávala šílený sklon cesty pode mnou – není divu, když převýšení trati bylo 500 výškových metrů. Jediná útěcha byla, že trať měřila „jen“ 6km.

Na startu se mezitím začali scházet další závodníci a nakonec nás startovalo třicet, přičemž 13 běžců vybíhalo s minutovým náskokem. Po zaznění hlásné trouby dávající pokyn ke startu všichni vyrazili do šíleného krpálu. Zpočátku jsem se snažila držet tempo, ale prudký kopec a listí pod kolama jízdu příliš nezlehčovalo – kolo se pode mnou stávalo nezvladatelným strojem a několikrát mě doslova vyhodilo ze sedla a já se ocitla v pozici běžce. Postupně se mi podařilo předjet pár závodníků a s vyplazeným jazykem dojet až do cíle. Honza byl na tom lépe než já a spočinul na pěkné 13. pozici. Ač ani jeden z nás neskončil na bedně, odměny se nám dostalo. Při dojezdu na Štěpánku se totiž jak mávnutím proutku rozestoupila veškerá mlha a my si mohli vychutnat krásný slunečný den.

 

Denda